Usein kysytyt kysymykset

Tällä sivulla vastaamme yleisimpiin kysymyksiin. Jos tarvitset apuamme, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme. Katso myymäläkohtaiset yhteystiedot täältä.

Miten voin tilata tuotteita MEB:ltä?

Ehdottomasti kätevin on tehdä tilaus tämän nettisivun kautta. Aloita valitsemalla etusivulta tuoteryhmä ja tuote, jonka jälkeen seuraa vain ohjeita. Jos et jostain syystä onnistu tilaamaan nettisivujemme kautta, voit aina lähettää meille perinteisen sähköpostin tai tulla liikkeeseemme paikan päälle.

En löytänyt etsimääni tuotetta sivuiltanne. Mitä tehdä?

Suurimmalle osalle tuotteista on mahdollista valita "Mukautettu"-valinta tuotesivun kokolistasta, minkä kautta pääset syöttämään oman erikoiskokosi. Jos etsit jotain kokonaan näkyvillä olevan tuotevalikoiman ulkopuolelta, voit lähettää meille tarjouspyynnön sähköpostitse tai täyttämällä vaatimuksesi Erikoistuote-sivun kautta. Pyrimme aina löytämään ratkaisun asiakkaidemme yksilöllisiin tarpeisiin.

Miten voin maksaa tilaukseni?

Kun olet täyttänyt ostoskorin valitsemillasi tuotteilla, pääset kassasivulle, jossa maksutapa valitaan. Nettisivuilla asioidessasi voit maksaa tilauksen PayTrailin kautta verkkopankkitunnuksillasi, yleisimmillä maksukorteilla tai ottaa Jousto-kuluttajalaskun. Yritysasiakkaat voivat ottaa myös yrityslaskun, joita hallinnoi kumppanimme Ropo Capital. Myymälässä asioidessasi voit maksaa myös käteisellä tai kortilla.

Voinko maksaa vasta noutaessani tilausta?

Ainoastaan erikoistapauksissa. Tämä johtuu siitä, että tuotannosta aiheutuu meille kustannuksia, myös sillonkin, kun asiakas ei syystä tai toisesta koskaan noudakaan tilaustaan. Tilatessasi sitoudut hyväksymään laskutuksen siinä tapauksessa, että maksamatonta tuotetta ei noudeta 2 viikon kuluessa sen valmistumisesta. Lue lisää Tilausehdoista.

Mitä toimitustapoja MEB tarjoaa?

MEB toimittaa tuotteita mihin tahansa Suomeen Postin palveluita käyttäen. Lähetämme paketit joko lähimpään Postiin/noutopisteeseen tai suoraan kotiovelle valitusta palvelusta riippuen. Pääkaupunkiseudulla voimme toimittaa tuotteita pikakuriirilla jopa tunnissa. Valmiit tuotteet voi myös noutaa valitsemastasi MEB myymälästä ilman lisämaksua toimitukselle.

Apua! Tarvitsen käyntikortteja tapaamiseen, joka alkaa tunnin päästä!

Ei hätää. MEB voi valmistaa käyntikortit ja monet muutkin tuotteet pikatoimituksella. Kopiopalvelu, dokumenttitulostus, passikuvat ja ID-kortit saat normaalistikin kaikista MEB myymälöistä odottaessasi. Tuotteet, joilla on 2-3pv toimitusaika, on mahdollista saada lisämaksusta joko saman päivän aikana / odottaessa (+50% hintaan) tai 24h sisällä (+20% hintaan). Kannattaa aina olla meihin yhteydessä kun tarvitset apua nopeasti.

En tiedä onko tiedostoni tarpeeksi hyvä painamiseen. Miten sen tietää?

Me MEB:llä tarkistamme tiedostot aina ennen printtaamista, mutta voit tarkistaa itsekin että perusasiat ovat kunnossa. Tekniset vaatimukset tulostusaineistoille löydät Teknistä tietoa -sivulta. Kysy tarvittaessa henkilökunnaltamme, jos olet epävarma asiasta.

En osaa tehdä painovalmista tiedostoa. Mitä teen?

Ei hätää. Jos sinulla ei ole käytettävissä mitään ohjelmaa, jolla voisit suunnitella tuotteesi, voit käyttää verkkokauppamme suunnittelutyökalua. Voit lisätä ja muokata kuvia, taustoja ja tekstejä ja luoda haluamasi ulkoasun. Löydät suunnittelutyökalun tuotesivulta SUUNNITTELE/LATAA-napin alta. Jos kuitenkin kaipaat apua suunnittelun kanssa, autamme mielellämme sinua. Lähetä ideasi ja toiveesi sähköpostitse tai vieraile myymälässämme kertomassa millaista apua kaipaat. Saat lisätietoa Suunnittelupalvelu-sivulta. Jos sinulla on jokin suunnitteluohjelma (Adobe Photoshop/Illustrator/InDesign, CorelDRAW, Microsoft Word/Powerpoint/Publisher, Sketch, Gimp jne.) ja tarvitset tietoa tietystä tuotteesta, kannattaa tarkistaa tuotesivun "Tiedosto-ohjeet" välilehti ja Teknistä tietoa -sivu.

Voitteko auttaa suunnittelussa? En osaa itse luoda haluamaani designia.

Tietenkin voimme! MEB:n työntekijöiltä löytyy kokemusta, silmää ja oikeat ohjelmat printtitöiden suunnittelemista varten. Autamme mielellämme myös suunnittelemisessa, oli se sitten yhteen käyntikorttiin tai monen tuotteen pakettiin. Veloitus on aikaperusteista. Voit lukea lisää Suunnittelupalvelu-sivulta.

Mitä jos tiedostooni jää virhe? Tai tarkkuus ei riitä?

Tarkistamme tiedostoista niiden koon, marginaalien riittävyyden ja kuvien laadun ennen tulostamista. Voimme tehdä tarvittaessa korjauksia tiedostoihin. Huomioithan, että emme tarkista tekstisisältöjä tai etsi kirjoitusvirheitä. Asiakkaan vastuulla on tarkistaa tiedostot ennakkoon. Tulostamme mallikappaleen tuotteesta asiakkaalle aina kun se on mahdollista.

En ole tyytyväinen maksamaani tuotteeseeni. Miten toimitaan?

Ole ensimmäisenä yhteydessä työntekijäämme, joko myymälässämme tai sähköpostilla/puhelimitse. Yleensä pyydämme saada viallisen tuotteen näytille, joten olisi hyvä jos saisit siitä kuvan tai voisit tuoda sen myymäläämme. Arvioimme yhdessä mikä meni vikaan ja mitä voimme tehdä asialle. Teemme tarvittaessa tilauksenne uudestaan ilman lisämaksua!

Copyright 2020